duminică, octombrie 26, 2008

Comentariu anonim

Anonim a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "Vei ramane in gandul meu ...":



Sentimente si ganduri Se spune ca omul este o fiinta rationala, se spune ca tocmai ratiunea e cea care ne face sa ne diferentiem de animale. Spun asta pentru ca dupa parerea mea si animalele au sentimente, insa le lipseste ratiunea care sa le dicteze modul in care sa si le exprime. Dar nici noi oameni nu suntem mult mai inspirati de multe ori. Asta nu ne face cu mult mai inteligenti, cu mult mai speciali, ci ne arata ca suntem niste fiinte vulnerabile, care sufera, se bucura, se intristeaza, rad si plang, toate poate chiar in aceeasi zi, toate poate chiar dintr-un singur gand.Nu are mare sens ceea ce spun, nu ? Dar sa trecem mai departe…Viata mi-a demonstrat pana acum ca niciodata nu poti sa spui “pentru totdeauna”, niciodata nu poti fi sigur decat de doua lucruri: te nasti iar mai apoi mori. Tot ceea ce e intre este relativ, este plin de nesiguranta, dar mai ales, se poate termina in orice moment.Daca a citit deja cineva pana aici si se gandeste ca vreau sa ma sinucid, se insala, doar am venit la munca si ma gandeam la sensurile profunde ale vietii Sa revin la ideea de baza, omul are sentimente: iubeste (oare ce-o fi iubirea… dar asta e tema pentru alta data), sufera, se ingrijoreaza, este nerabdator etc. Daca tot este o fiinta rationala, omul ar trebui sa-si poata controla sentimentele, sa nu actioneze contra logicii, contra firii. Dar realitatea practica arata contrariul. Pentru exemplificare imi vine in cap un exemplu foarte simplu: tenisul este un sport civilizat, un sport nobil, in care conteaza enorm de mult auto-stapanirea, auto-educarea. Si totusi avem de-a face de multe ori cu manifestari ale nervozitatii, ale frustrarii, atunci cand ceva nu merge cum ar trebui. De ce se intampla asta ? Pentru ca sunt niste sentimente puternice care nu pot fi stapanite, oricat de rationali am incerca sa fim. Ei bine, asta e problema mea principala, oare e posibil sa stapanesti anumite sentimente ? Atunci cand interiorul iti spune sa nu le stapanesti, dar logica iti zice ca ar fi INDICAT sa o faci ?Eu inca n-am aflat raspunsul la intrebarea asta si tocmai asta este motivul pentru care am trait dezamagits dar uneori si satisfacuta. Traieste clipa.. asta e o deviza periculoasa, dar pe care ar trebui urmata.,,Viata e frumoasa - e asa cum gandim si o traim noi. "O saptamana frumoasa!

3 comentarii:

Anonim spunea...

esti dus cu pluta bai baiatule!

Anonim spunea...

se pare autor anonim ce si-a expus parerea este o persoana fara sentimente , nu a cunoscut viata in sensul placut , astfel ii recomand sa nu se mai bage in seama cu astfel de comentarii , sa priveasca aspectele din toate punctele de vedere dezvoltandu-si bunele maniere.
Sper sa nu fi deranjat prea tare comentariile mele postate de altfel.Expresiile ironice si jignitoare tulbura atitudinea ,ingreuneaza crearea unui climat favorabil muncii creatoare....Aprecierea trebuie sa schiteze o perspectiva in functie de toate circumstantele si imprejurarile cazului dat. ...

Anonim spunea...

Mintea face permanent o selectie a ceea ce asimileaza. Este un proces mai mult sau mai putin constient. Poate fi vorba de ceva ce asimilam spontan, fie ca e bun sau rau, ori de o triere constienta a ceea ce alegem sa integram in psihicul nostru.